4. Murań / "4. MURAŃ"
search
  • 4. Murań / "4. MURAŃ"

4. Murań / "4. MURAŃ"

330,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Krystyna Wróblewska

Typ obiektu: rycina

Hasło: Tatry

Przynależność administracyjna: Słowacja

Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na papierze

Wymiary: 179x135 mm (kompozycja); 292x225 mm (tablica)

Stan: Pozycja w bardzo ładnym stanie

Numer katalogowy: i04463

Ilość

Tytuł: 4. Murań / "4. MURAŃ"

Autor: Krystyna Wróblewska


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: Tatry

Miejscowość: Tatry/Słowacja. Tatry/Tatry (Słowacja)

Przynależność administracyjna: Słowacja

Sygnatura: Rycina niesygnowana na płycie, pod tytułem ryciny sygnowana typograficznie: "RYS. I RYT. KRYSTYNA WRÓBLEWSKA"

Technika: drzeworyt sztorcowy na papierze

Wymiary: 179x135 mm (kompozycja); 292x225 mm (tablica)

Datowanie: 1947

Numer katalogowy: i04463

Pochodzenie: Z: Krystyna Wróblewska: Teka Tatrzańska. Siedem drzeworytów Krystyny Wróblewskiej. Kraków: Wydawnictwo Horyzont, 1947 tablica nr 4


Uwagi:

Zachowana cała tablica. Nakład teki 1200 egzemplarzy


O autorze:

Krystyna Wróblewska zd. Hirschberg (4.03.1904 Warszawa - 4.12.1994 Kraków) malarka i graficzka oraz pedagog. Studiowała w latach 1931-1936 w Wilnie u Ludomira Ślendzińskiego i Jerzego Hoppena na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego (WSP USB), gdzie uzyskała dyplom w 1937, a następnie w Paryżu. Początkowo zajmowała się malarstwem i miedziorytem, po II wojnie światowej w Krakowie, gdzie zajmowała się głównie drzeworytem (także rzadko linorytem oraz grafiką użytkową - ekslibrisem i ilustracją książkową). W Wilnie była współzałożycielem w 1936 Spółdzielni Pracy Artystów Wileńskich (SPAW) i w 1937 "Grupy Wileńskiej", a w Krakowie w 1947 grupy "9 Grafików" (współzałożyciel i przewodnicząca, grupa czynna do 1960). Brała udział w licznych wystawach, liczne nagrody i wyróżnienia, autorka wielu tek graficznych, znana "Teka Tatrzańska" z 1947 była jej pierwszą teką graficzną. W międzywojniu i w czasie okupacji była nauczycielką rysunku, po wojnie związana z krakowskimi uczelniami jako wykładowca, a potem profesor: z Wydziałem Architektury Akademii Górniczo-Hutniczej, z Akademią Sztuk Pięknych i z Politechniką Krakowską; zob. Grońska 1971 ss. 460-461; Jakimowicz 1997 s. 427; Krzyżanowska 2014 ss. 318-320; Wileńskie środowisko s. 85; Kotłowski 2020 ss. 137-140 i inne materiały


Stan zachowania:

Pozycja w bardzo ładnym stanie


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Powiązane osoby: Wróblewska Krystyna

Miejscowość: Tatry/Słowacja. Tatry/Tatry (Słowacja)

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
j) XIX w. 2. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
drzeworyt
Stan:
(5+) bardzo ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.