"26. Buchbinder - Głowa kobiety."
search
  • "26. Buchbinder - Głowa kobiety."
  • "26. Buchbinder - Głowa kobiety."
  • "26. Buchbinder - Głowa kobiety."

"26. Buchbinder - Głowa kobiety."

450,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Szymon Buchbinder

Typ obiektu: rycina

Hasło: Typ kobiecy - Szymon Buchbinder

Technika wykonania: litografia na papierze

Wymiary: 145x145 mm (kompozycja); 276x365 mm (tablica)

Stan: Pozycja w ładnym stanie, kompozycja bez wad, nieco uszkodzone i poplamione marginesy, zaś na prawym marginesie tablicy ślad po wyjęciu z oprawy

Numer katalogowy: i18150

Ilość

Tytuł: "26. Buchbinder - Głowa kobiety."

Autor: Szymon Buchbinder


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: Typ kobiecy - Szymon Buchbinder

Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie pośrodku pod kompozycją: "S. Buchbinder"

Technika: litografia na papierze

Wymiary: 145x145 mm (kompozycja); 276x365 mm (tablica)

Datowanie: 1881

Numer katalogowy: i18150

Pochodzenie: Z: Kraków - Zagrzebiowi. Kraków: Wydawnictwo Koła Artystyczno-Literackiego w Krakowie, 1881. [Wydanie 1] s. 34

Drukarnia: Zakład Litografii Artystycznej Aureliusza Pruszyńskiego w Krakowie


Uwagi:

Zachowana cała tablica. Teksty literackie autorstwa: Ludwik Dębicki: Z doświadczeń dziennikarskich (aforyzm), Stanisław Koźmian (aforyzm), Wincenty Rapacki: z "Wita Stwosza", Mieczysław Pawlikowski (aforyzm) na s. 25; Maurycy Straszewski (aforyzm) na s. 26.

Rzadka rycina z dobroczynnego albumu, dochód ze sprzedaży albumu przeznaczony był na pomoc dla Zagrzebia zniszczonego przez trzęsienie ziemi w dniu 9.11.1880. Tragedia oraz inicjatywa artystów i literatów wywołała wielkie poruszenie społeczne i w 1881 ukazały się trzy wydania albumu (wszystkie dziś rzadkie). Pozycja została opracowana w okresie 2 tygodni, tyle też trwał druk pozycji, wydanie 1 w nakładzie 1200 egzemplarzy, wydanie drugie w nakładzie 700 egzemplarzy dające łącznie dochód w kwocie 600 florenów; zob. Tygodnik Polski nr 8 z 20.02.1881 s. 61


O autorze:

1) Szymon Buchbinder (6.01.1853 Radzyń Podlaski - 1908? Berlin) – polski malarz pochodzenia żydowskiego. Syn prowincjonalnego malarza i dekoratora, brat Józefa Buchbindera, który prawdopodobnie edukował plastycznie młodszego brata. W latach 1869-1871 uczył się w Klasie Rysunkowej w Warszawie, zaś w latach 1873-1878 studiował w akademii wiedeńskiej, a w latach 1879-1882 w Szkole Sztuk Pięknych (SSP) w Krakowie w pracowni Jana Matejki. Autor przede wszystkim niedużych obrazów historyczno-rodzajowych i rodzajowych w typie malarstwa holenderskiego, a także portretów, w latach 1874-1883 brał udział w wystawach TZSP w Warszawie i TPSP w Krakowie, stosunkowo niewielka twórczość malarska; zob. SAP t. 1 ss. 267-268. 2) Aureliusz Pruszyński (9.09.1847 Kasinka Mała pow. Limanowa - 22.04.1904 Kraków) krakowski litograf, właściciel cenionego Zakładu Litografii Artystycznej Aureliusza Pruszyńskiego w Krakowie założonego w 1873 roku na ul. Pijarskiej 17, od ca 1902 właścicielem zakładu był jego syn Zenon Pruszyński (zob. SAP t. 8 ss. 92-93). W zakładzie A. Pruszyńskiego od końca XIX w. czołowi krakowscy artyści odbijali swoje prace graficzne w technice litografii (w tym plakaty) m.in. słynną "Tekę Melpomeny"


Literatura:

Banach 1959 nie notuje


Stan zachowania:

Pozycja w ładnym stanie, kompozycja bez wad, nieco uszkodzone i poplamione marginesy, zaś na prawym marginesie tablicy ślad po wyjęciu z oprawy


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Powiązane osoby: Buchbinder Szymon

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
j) XIX w. 2. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
litografia
Stan:
(5) ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.