"HAS MATRI VENIE TIBIDO MARIA MARIE HAS OFFERT EDES SVENTOSLAVS MEA PROLES"
search
  • "HAS MATRI VENIE TIBIDO MARIA MARIE HAS OFFERT EDES SVENTOSLAVS MEA PROLES"

"HAS MATRI VENIE TIBIDO MARIA MARIE HAS OFFERT EDES SVENTOSLAVS MEA PROLES"

140,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Georg (Gregor) Lewicky (Lewicki)

Typ obiektu: rycina

Hasło: Wrocław / Breslau

Przynależność administracyjna: województwo dolnośląskie (wrocławskie)

Technika wykonania: miedzioryt

Wymiary: 92x199 mm

Stan: Rycina w dość ładnym stanie, słabe plamy na marginesach tablicy, mocne plamy na górnych marginesach po taśmie klejącej (wady poza kompozycją)

Numer katalogowy: i05998

Ilość

Tytuł: "HAS MATRI VENIE TIBIDO MARIA MARIE HAS OFFERT EDES SVENTOSLAVS MEA PROLES"

Autor: Georg (Gregor) Lewicky (Lewicki)


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: Wrocław / Breslau

Miejscowość: Wrocław

Przynależność administracyjna: województwo dolnośląskie (wrocławskie)

Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie w lewym dolnym rogu kompozycji: "Greg: Lewitzky Wrat."

Technika: miedzioryt

Wymiary: 92x199 mm

Datowanie: ca 1727 / 1949

Numer katalogowy: i05998

Pochodzenie: Z: Dawne miedzioryty śląskie z płyt przechowywanych w Bibliotece Uniwersyteckiej we Wrocławiu odbił Jan Kuglin. [Wrocław]: [nakładem Jana Kuglina], 1949


Uwagi:

Zachowana cała tablica przedstawiająca tympanon Marii Włostowicowej i jej syna Świętosława. Odbitka ze starej płyty.

Rycina pochodzi z teki graficznej sporządzonej staraniem Jana Kuglina (16.06.1892 Bogumin - 21.09.1972 Wrocław) wybitnego polskiego drukarza i bibliofila. J. Kuglin odbił niewielką ilość (po ok. kilkadziesiąt egz.) rycin z oryginalnych płyt przede wszystkim przeznaczając je do tek graficznych, część rozpowszechniał luzem w wąskim kręgu bibliofilów. Teki graficzne nie miały spisów rycin i miały różną ilość rycin (po kilkadziesiąt). Ryciny starannie i głęboko odbite na kartonie albo na papierze. Poza miedziorytami teki zawierały nieliczne ryciny w innych technikach metalowych (głównie akwaforty, także pojedyncze w technice suchej igły i mezzotinty).


O autorze:

Georg (Gregor) Lewicky (Lewicki) (ca 1697-1769) miedziorytnik wykształcony w pracowni Strachowskich, czynny od 1710; zob. Ikonografia Wrocławia T. 2 s. 279.


Literatura:

Ikonografia Wrocławia T. 1 Grafika s. 64 poz. 43


Stan zachowania:

Rycina w dość ładnym stanie, słabe plamy na marginesach tablicy, mocne plamy na górnych marginesach po taśmie klejącej (wady poza kompozycją)


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Dodatkowe słowa kluczowe: Dolny Śląsk/Niederschlesien/Stadtkreis Breslau/[portret:Włostowic Świętosław]/[portret:Włostowicowa Maria]

Powiązane osoby: Lewicky Georg/Lewicki Georg zob. Lewicky Georg/Włostowic Świętosław/Włostowicowa Maria

Miejscowość: Wrocław

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
e) XVIII w.
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
pozostałe techniki i formy
Stan:
(5-) dość ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.