"Stara wieśniaczka z Mazowsza. (Podług fotografii K. Bayera. - [...]) 1790"
search
  • "Stara wieśniaczka z Mazowsza. (Podług fotografii K. Bayera. - [...]) 1790"

"Stara wieśniaczka z Mazowsza. (Podług fotografii K. Bayera. - [...]) 1790"

120,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Stanisław Baranowski wg Karola Beyera

Typ obiektu: rycina

Hasło: Mazowsze

Przynależność administracyjna: województwo mazowieckie

Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na papierze

Wymiary: 138x151 mm

Stan: Rycina w dość ładnym stanie, w kompozycji nieznaczne rdzawe plamki i plamy oraz słabe ukośne zagięcie

Numer katalogowy: i12917

Ilość

Tytuł: "Stara wieśniaczka z Mazowsza. (Podług fotografii K. Bayera. - [...]) 1790"

Autor: Stanisław Baranowski wg Karola Beyera


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: Mazowsze

Miejscowość: Mazowsze

Przynależność administracyjna: województwo mazowieckie

Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie: "S. BARANOWSKI."

Technika: drzeworyt sztorcowy na papierze

Wymiary: 138x151 mm

Datowanie: 1871

Numer katalogowy: i12917

Pochodzenie: Z: Kłosy nr 291 z 26.01.1871 s. 56


Uwagi:

Wycinek. Spis treści półrocznika nie podaje ewentualnego autora rysunku według którego wykonano rycinę (na podstawie fotografii).


O autorze:

Stanisław Baranowski (1850 Kraków - przed 1890) warszawski drzeworytnik, w latach 1863-1866 i 1869 studiował malarstwo w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, od 1869 uczył się drzeworytnictwa w drzeworytni Worthmana w Dreźnie, potem w drzeworytni Rühla w Lipsku, następnie ponownie w Dreźnie, gdzie studiował w tamtejszej akademii sztuk pięknych oraz u Hugona Brüknera, czynny w latach ok. 1870-1886, od połowy 1870 do początków 1872 pracował w Poznaniu (głównie dla "Sobótki"), potem w Warszawie związany głównie z "Kłosami", a także z "Wieńcem" i "Tygodnikiem Ilustrowanym" i "Biesiadą Literacką", gdzie ostatnia znana praca rytownika "Kościół w Szawlach [...]" nr 43 (564) z 22.10.1886 s. 257; zob. SAP t. 1 ss. 85-86 oraz znacząco uzupełniony biogram w: Uzupełnienia i sprostowania do t. 1 SAP (bez daty) s. 10; Rudniewska (Słownik) s. 15.


Stan zachowania:

Rycina w dość ładnym stanie, w kompozycji nieznaczne rdzawe plamki i plamy oraz słabe ukośne zagięcie


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Dodatkowe słowa kluczowe: Królestwo Polskie/Mazowsze

Powiązane osoby: Baranowski Stanisław/Beyer Karol

Miejscowość: Mazowsze

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
j) XIX w. 2. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
drzeworyt
Stan:
(5-) dość ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.