"Klieber Monachium 1912"
Skrócony opis pozycji:
Autor: Józef Mikołaj Pochwalski
Typ obiektu: rysunek
Hasło: rysunek węglem autorstwa Józefa Mikołaja Pochwalskiego / portret Klieber
Technika wykonania: rysunek węglem na pergaminie
Wymiary: 470x360 mm (plansza)
Stan: Rysunek w stanie więcej niż dobrym, w kompozycji ślad po starym poziomym złożeniu planszy, liczne zagięcia, nadto marginesy planszy z przedarciami i zagięciami
Numer katalogowy: i18090
Tytuł: "Klieber Monachium 1912"
Autor: Józef Mikołaj Pochwalski
Opis przedmiotu:
Typ: rysunek
Hasło: rysunek węglem autorstwa Józefa Mikołaja Pochwalskiego / portret Klieber
Sygnatura: Rysunek niesygnowany
Technika: rysunek węglem na pergaminie
Wymiary: 470x360 mm (plansza)
Datowanie: 1912
Numer katalogowy: i18090
Uwagi:
Portret nieustalonego mężczyzny o nazwisku "Klieber" sporządzony przez Józefa Pochwalskiego w okresie studiów w akademii monachijskiej w Malschule Karla Marra w roku akademickim 1912/13. Rysunek pochodzi z większej partii prac rysunkowych i akwarel Józefa Mikołaja Pochwalskiego z początku XX w. i lat 10. XX w.
- Carl von Marr (1858-1936) profesor Königlichen Akademie der Bildeniden Künste in München (w Monachium).
O autorze:
Józef Mikołaj Pochwalski (10.09.1988 Kraków - 28.09.1963 Kraków) malarz, rysownik i grafik. Pochodził z rodziny malarzy, dzieciństwo i młodość spędził w Wiedniu, w latach 1907-1912 studiował w akademii wiedeńskiej, potem w w akademii monachijskiej w Malschule Karla Marra w roku akademickim 1912/13, w okresie I wojny światowej dalsze studia artystyczne w Wiedniu, zaś w latach 1924-1926 studiował grafikę u Jana Wojnarskiego w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie zamieszkał na stałe. Debiutował w wiedeńskiej Künstlerhaus w 1912, w międzywojniu udział w licznych wystawach krajowych i zagranicznych. Jako malarz ceniony przede wszystkim jako portrecista, malował też sceny rodzajowe i pejzaże (często tatrzańskie) i sceny religijne. Był wszechstronnym grafikiem uprawiającym przede wszystkim techniki metalowe, rzadziej drzeworyt czy litografię. Rzadko zajmował się też sztuką użytkową; zob. SAP t. 7 ss. 307-310.
Stan zachowania:
Rysunek w stanie więcej niż dobrym, w kompozycji ślad po starym poziomym złożeniu planszy, liczne zagięcia, nadto marginesy planszy z przedarciami i zagięciami
Gradacja stanu zachowania:
- stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
- bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
- ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
- dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
- więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
- co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
- dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
- mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
- więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
- co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
- dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt
Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.
Dodatkowe informacje:
Powiązane osoby: Klieber/Pochwalski Józef Mikołaj
Cechy pozycji
- Typ obiektu:
- akwarela, rysunek, pastel itp.
- Grafika: datowanie:
- n) XX w. do 1918
- Grafika: dział:
- akwarela, rysunek, pastel etc.
- Grafika: technika (uproszczona):
- rysunek
- Stan:
- (4++) więcej niż dobry
Jak pakujemy i wysyłamy?
Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.
Książki
Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.
Czasopisma, grafiki, druki
Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).
Pocztówki
Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).
Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?
Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!
W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu
- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)
- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)
Jak przechowujemy nasze plakaty?
Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.
Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.