"Otwarcie Wystawy Rolniczéj w Warszawie, dnia 15 września r. b. Rysował Andriolli. (2824)"
search
  • "Otwarcie Wystawy Rolniczéj w Warszawie, dnia 15 września r. b. Rysował Andriolli. (2824)"

"Otwarcie Wystawy Rolniczéj w Warszawie, dnia 15 września r. b. Rysował Andriolli. (2824)"

250,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Jan Styfi i Józef Holewiński wg Michała Elwiro Andriollego

Typ obiektu: rycina

Hasło: Warszawa-wystawy

Przynależność administracyjna: województwo mazowieckie (warszawskie)

Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na papierze

Wymiary: 209x249 mm (kompozycja)

Stan: Pozycja w ładnym stanie, bardzo nieznaczne praktycznie niewidoczne przekłucia karty, w prawym dolnym rogu karty, ale poza kompozycją, słaba plama (karta po konserwacji)

Numer katalogowy: i11477

Ilość

Tytuł: "Otwarcie Wystawy Rolniczéj w Warszawie, dnia 15 września r. b. Rysował Andriolli. (2824)"

Autor: Jan Styfi i Józef Holewiński wg Michała Elwiro Andriollego


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: Warszawa-wystawy

Miejscowość: Warszawa-wystawy/Warszawa-typy warszawskie/Warszawa

Przynależność administracyjna: województwo mazowieckie (warszawskie)

Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie u dołu kompozycji: w lewym rogu "J. STYFI - J. HOLEWIŃSKI. Sc." i w prawym rogu "ANDRIOLLI."

Technika: drzeworyt sztorcowy na papierze

Wymiary: 209x249 mm (kompozycja)

Datowanie: 1874

Numer katalogowy: i11477

Pochodzenie: Z: Kłosy nr 482 z 24.09.1874 s. 193


Uwagi:

Zachowana cała karta oraz anonimowy tekst w kserokopii


O autorze:

1) Jan Styfi (1839-1921) warszawski drzeworytnik czynny w latach 1859-po koniec XIX w., studiował w latach 1856-1857 w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, następnie doskonalił się w drzeworytnictwie w Lipsku, jako rytownik związany z "Tygodnikiem Ilustrowanym", a w latach 1865-1890 z "Kłosami" (w obu pismach jako kierownik drzeworytni), rytował również dla wydawnictw książkowych i kalendarzy, jeden z najwybitniejszych i najpłodniejszych polskich ksylografów; zob. obszernie Opałek 1949 ss. 64-66 i SPKP ss. 864-865. 2) Józef Holewiński (17.03.1848 Warszawa – 20.01.1917 Warszawa) malarz i rysownik, a przede wszystkim jeden z najwybitniejszych polskich drzeworytników, czynny jako rytownik w Warszawie od 1865 do początków XX w., uczeń Jana Styfiego i Wojciecha Gersona, w latach 1865-1890 związany z "Kłosami" (początkowo tu sygnował ryciny nazwiskiem "Cholewiński"), potem krótko z "Wędrowcem", a następnie z "Tygodnikiem Ilustrowanym" (w "Kłosach" i "Tygodniku Ilustrowanym" był kierownikiem artystycznym), nadto do 1902 rytował dla niemieckiego "Moderne Kunst" i dla wydawnictw książkowych, bardzo płodny, wielokrotnie nagradzany i wysoko ceniony ksylograf; zob. obszerny biogram SAP t. 3 ss. 98-99. 3) Michał Elwiro Andriolli - faktycznie Elwiro Michał Andriolli (2.11.1836 Wilno - 23.08.1893 Nałęczów pow. Puławy) wybitny polski rysownik i ilustrator. Ukończył w 1857 Moskiewską Szkołę Rysunku i Rzeźby, od 1860 studiował przez rok w Rzymie. Po powrocie do Wilna w 1861 przyłączył się do ruchu konspiracyjnego i brał udział w powstaniu styczniowym w 1863. Po klęsce powstania na Litwie ukrywał się, aresztowany uciekł z więzienia i przedostał się do Anglii w 1863, w 1864 wyjechał do Francji, gdzie przebywał do 1866 pracując jako ilustrator dla francuskich pism. W 1866 przedostał się w tajnej misji do Cesarstwa, aresztowany i skazany na karę śmierci, wyrok złagodzono i zamieniono na karę zesłania do Wiatki, gdzie przebywał do 1871. Tam malował obrazy olejne i ścienne głównie religijne oraz udzielał lekcji rysunku m.in. w latach 1869-1871 Annie Bilińskiej. Latem 1871 powrócił do Warszawy, gdzie szybko zyskał uznanie jako płodny rysownik obdarzony dużą fantazją i łatwością rysowania, który swoimi pracami zapełniał liczne warszawskie czasopisma ilustrowane. Ilustrował również liczne książki. W latach 1883-1886 przebywał w Paryżu ilustrując książki dla paryskiego wydawnictwa Firmin-Didot. Po powrocie do kraju osiadł w majątku Brzegi pod Świdrem w powiecie otwockim, gdzie dalej pracował jako ilustrator oraz zajmował się olejnym malarstwem religijnym. W czasie pobytu w kraju odbywał liczne wycieczki krajoznawcze, których owocem były liczne reportażowe rysunki zamieszczane w prasie; zob. głównie SAP t. 1 ss. 28-31, także Polski słownik biograficzny (PSB) t. 1 ss. 95-96, Śliwowska 2000 s. 134 i inne


Literatura:

Grajewski 1972 poz. 380


Stan zachowania:

Pozycja w ładnym stanie, bardzo nieznaczne praktycznie niewidoczne przekłucia karty, w prawym dolnym rogu karty, ale poza kompozycją, słaba plama (karta po konserwacji)


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Dodatkowe słowa kluczowe: Królestwo Polskie/Mazowsze

Powiązane osoby: Styfi Jan/Holewiński Józef/Andriolli Michał Elwiro

Miejscowość: Warszawa-wystawy/Warszawa-typy warszawskie/Warszawa

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
j) XIX w. 2. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
drzeworyt
Stan:
(5) ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.