Prasłowiańskie motywy architektury: rycina 1) nr 1 (Bramka) rycina 2) nr 2 (Kątyna)
Skrócony opis pozycji:
Autor: Stanisław Jakubowski
Typ obiektu: dwie ryciny na jednej tablicy
Hasło: Architektoniczne motywy prasłowiańskie
Technika wykonania: drzeworyty langowe na papierze
Wymiary: 1) 67x71 mm; 2) 72x121 mm; 310x232 (tablica)
Stan: Ryciny w bardzo ładnym stanie, kompozycje bez wad
Numer katalogowy: i19589
Tytuł: Prasłowiańskie motywy architektury: rycina 1) nr 1 (Bramka); rycina 2) nr 2 (Kątyna)
Autor: Stanisław Jakubowski
Opis przedmiotu:
Typ: dwie ryciny na jednej tablicy
Hasło: Architektoniczne motywy prasłowiańskie
Sygnatura: Ryciny sygnowane na płycie w obrębie kompozycji: rycina 1) w prawym dolnym rogu, rycina 2) sygnowana w środku u dołu; obie autorskie sygnatury w formie prasłowiańskiej swastyki
Technika: drzeworyty langowe na papierze
Wymiary: 1) 67x71 mm; 2) 72x121 mm; 310x232 (tablica)
Datowanie: 1923
Numer katalogowy: i19589
Pochodzenie: Z: Stanisław Jakubowski: Teka prasłowiańskich motywów architektonicznych. Dwadzieścia siedem drzeworytów: rysował i rytował... Kraków: nakładem księgarni "Orbis", 1923 [tablica nr 1]
Uwagi:
Zachowana cała tablica w sepii. W krótkim tekście opis obiektów (dołączono kserokopie tekstu, karty tytułowej i okładki). Kątyna - świątynia pogańskich Słowian.
O autorze:
Stanisław Jakubowski (14.04.1885 Kosów - 9.06.1964 Kraków) grafik i malarz, pedagog. Początkowo uczył się w Szkole Przemysłu Drzewnego w Stanisławowie (dział rzeźby), a w latach 1907-1912 studiował w Akademii Sztuk Pięknych (ASP) w Krakowie u T. Axentowicza, S. Dębickiego i L. Wyczółkowskiego, od 1912 nauczyciel w szkolnictwie średnim, od 1946 wykładowca, potem docent w ASP w Krakowie. Od ok. 1914 zajął się głównie grafiką artystyczną, mistrz drzeworytu, uprawiał także techniki metalowe, autor ok. tysiąca rycin, nadto płodny grafik użytkowy, znawca ornamentu i tematyki słowiańskiej; zob. SAP t. 3 ss. 185-187
Literatura:
Grońska 1994 poz. 271
Stan zachowania:
Ryciny w bardzo ładnym stanie, kompozycje bez wad
Gradacja stanu zachowania:
- stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
- bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
- ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
- dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
- więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
- co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
- dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
- mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
- więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
- co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
- dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt
Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.
Dodatkowe informacje:
Dodatkowe słowa kluczowe: mitologia słowiańska/Slavonic mythology/slawische Mythologie/woodcut/Holzschnitt
Powiązane osoby: Jakubowski Stanisław
- Działy tematyczne (ogólne)
- Grafika
- Grafika polska 1900-1944
- Grafika polska artystyczna 1900-1944
- Technika wykonania / rodzaj obiektu
- drzeworyt
- drzeworyt langowy (wzdłużny)
- Tematy (szczegółowe)
- architektura
- etnografia
- malarstwo polskie, rysunek polski
- budowle drewniane
- budownictwo ludowe
- detale architektoniczne
- inne świątynie
- Słowiańszczyzna
Cechy pozycji
- Typ obiektu:
- grafika
- Grafika: datowanie:
- p) XX w. 1918-1944/45
- Grafika: dział:
- grafika
- Grafika: technika (uproszczona):
- drzeworyt
- Stan:
- (5+) bardzo ładny
Jak pakujemy i wysyłamy?
Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.
Książki
Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.
Czasopisma, grafiki, druki
Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).
Pocztówki
Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).
Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?
Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!
W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu
- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)
- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)
Jak przechowujemy nasze plakaty?
Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.
Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.