"COURRIER RUSSE S'EMPRESSANT DE PORTER LA RÉPONSE AUX TROIS PUISSANCES. _Dites donc, vous savez que, si vous ne vous pressez pas
search
  • "COURRIER RUSSE S'EMPRESSANT DE PORTER LA RÉPONSE AUX TROIS PUISSANCES. _Dites donc, vous savez que, si vous ne vous pressez pas

"COURRIER RUSSE S'EMPRESSANT DE PORTER LA RÉPONSE AUX TROIS PUISSANCES. _Dites donc, vous savez que, si vous ne vous pressez pas

330,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Alfred Henri Darjou

Typ obiektu: rycina

Hasło: Powstanie styczniowe

Technika wykonania: litografia na papierze

Wymiary: 231x199 mm

Stan: Rycina w dość ładnym stanie, nieznaczny i typowy ślad starego złożenia karty, nieznaczne plamki i plamy na prawym marginesie (poza kompozycją)

Numer katalogowy: i06920

Ilość

Tytuł: "COURRIER RUSSE S'EMPRESSANT DE PORTER LA RÉPONSE AUX TROIS PUISSANCES. _Dites donc, vous savez que, si vous ne vous pressez pas plus que ça, on s'en passera de votre dépeche"

Autor: Alfred Henri Darjou


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: Powstanie styczniowe

Cykl: Cykl: ACTUALITÉS. 262

Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie: "A. Darjou 17" oraz typograficznie pod kompozycją: "Mon. Martinet Paris" i "Lith. Destouches Paris"

Technika: litografia na papierze

Wymiary: 231x199 mm

Datowanie: 1863

Numer katalogowy: i06920

Pochodzenie: Z: Le Charivari z 10.07.1863


Uwagi:

Zachowany cały numer pisma (wyjęty z oprawy). Oryginalna litografia zamieszczona w słynnym dzienniku satyrycznym "Le Charivari" wydawanym w Paryżu w latach 1832-1937 (od 1936 jako tygodnik). Początkowo do 1835 pismo mocno antymonarchistyczne, publikowano karykatury polityczne oraz teksty polityczne i humorystyczne, po zmianie przepisów od 1835 ostrą tematykę polityczną zastąpiła przede wszystkim satyra obyczajowa i ilustracja bieżącej sytuacji politycznej.


O autorze:

Alfred Henri Darjou (Henri-Alfred) (13.10.1832 Paris - 22.11.1874 Paris) znany francuski malarz, grafik, rysownik i ilustrator. Syn i uczeń malarza Victora Darjou, studia od 1848 w Ecole des Beaux-Arts w Atelier Leon Cogniet w Paryżu, w latach 1853-1874 wystawiał w Salonie Paryskim różnotematyczne malarstwo, płodny grafik i ilustrator w latach 1859-1872, oprócz akwaforty i drzeworytu sztorcowego uprawiał przede wszystkim litografię, w latach 1860-1869 pracował m.in. dla "Charivari", znany jako rysownik-grafik satyryczny, albumy "Actualités", "Costumes de la Bretagne", "Voyage comique et pittoresque en Bretagne 1859", "Le Plaisirs de Baden 1861"; zob. ThB t. 8 s. 405, Benezit t. 4 s. 251, Monod t. 1 s. 256, AKL t. 24 ss. 289-290.


Stan zachowania:

Rycina w dość ładnym stanie, nieznaczny i typowy ślad starego złożenia karty, nieznaczne plamki i plamy na prawym marginesie (poza kompozycją)


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Powiązane osoby: Darjou Alfred Henri

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
j) XIX w. 2. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
litografia
Stan:
(5-) dość ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.