"- Ganache de pére Saturne! avec ma faux je vais plus vite en besogne que vous avec la vôtre [...]"
Skrócony opis pozycji:
Autor: Firmin Gillot wg Cham (Charles Amédée de Noé)
Typ obiektu: rycina
Hasło: Powstanie styczniowe
Technika wykonania: litografia na papierze
Wymiary: 218x189 mm
Stan: Rycina w dość ładnym stanie, nieznaczny i typowy ślad starego złożenia karty, nieznaczne plamki
Numer katalogowy: i06935
Tytuł: "- Ganache de pére Saturne! avec ma faux je vais plus vite en besogne que vous avec la vôtre [...]"
Autor: Firmin Gillot wg Cham (Charles Amédée de Noé)
Opis przedmiotu:
Typ: rycina
Hasło: Powstanie styczniowe
Cykl: Cykl: "ACTUALITÉS"
Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie: "C² CHAM" i "GILLOT"
Technika: litografia na papierze
Wymiary: 218x189 mm
Datowanie: 1863
Numer katalogowy: i06935
Pochodzenie: Z: Le Charivari z 13.04.1863
Uwagi:
Zachowany cały numer pisma (wyjęty z oprawy). Oryginalna litografia zamieszczona w słynnym dzienniku satyrycznym "Le Charivari" wydawanym w Paryżu w latach 1832-1937 (od 1936 jako tygodnik). Początkowo do 1835 pismo mocno antymonarchistyczne, publikowano karykatury polityczne oraz teksty polityczne i humorystyczne, po zmianie przepisów od 1835 ostrą tematykę polityczną zastąpiła przede wszystkim satyra obyczajowa i ilustracja bieżącej sytuacji politycznej.
O autorze:
1) Cham - właściwie Charles Amédée de Noé (26.01.1819 Paris - 6.09.1879 Pleuritis) znany i płodny francuski rysownik, litograf i karykaturzysta pochodzenia arystokratycznego. Po ukończeniu studiów politechnicznych i pracy urzędnika od 1838 rozpoczął naukę w Atelier Nicolas-Toussaint Charlet, potem u Paul Delaroche, od 1839 rozpoczął karierę karykaturzysty, od 1843 współpraca z "Le Charivari" z którym to pismem był związany przez 30 lat, pracował również dla innych czasopism, autor ok. 40.000 rysunków. Ówcześnie, obok Honoré Daumier i Paul Gavarni, najwybitniejszy i najpopularniejszy ilustrator francuski; zob. obszerny biogram AKL t. 18 s. 109-110, także ThB t. 25 s. 498, Benezit t. 3 s. 451 i Monod t. 1 s. 186. 2) Firmin Gillot (1820 Brou albo Conches-en-Ouche- 12.06.1872 albo 22.06.1872 Paris) francuski grafik przede wszystkim litograf i miedziorytnik działający w Paryżu, w 1850 wynalazca pierwszej metody reprodukcji chemigraficznej zwanej gillotage; zob. ThB t. 14 s. 46 i AKL. Index (angielski) t. 5 (2007) s. 775.
Stan zachowania:
Rycina w dość ładnym stanie, nieznaczny i typowy ślad starego złożenia karty, nieznaczne plamki
Gradacja stanu zachowania:
- stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
- bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
- ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
- dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
- więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
- co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
- dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
- mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
- więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
- co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
- dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt
Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.
Dodatkowe informacje:
Powiązane osoby: Cham (Noé de Charles Amédée)/Noé de Charles Amédée zob. Cham/Gillot Firmin
Cechy pozycji
- Typ obiektu:
- grafika
- Grafika: datowanie:
- j) XIX w. 2. połowa
- Grafika: dział:
- grafika
- Grafika: technika (uproszczona):
- litografia
- Stan:
- (5-) dość ładny
Jak pakujemy i wysyłamy?
Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.
Książki
Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.
Czasopisma, grafiki, druki
Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).
Pocztówki
Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).
Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?
Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!
W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu
- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)
- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)
Jak przechowujemy nasze plakaty?
Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.
Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.