"Antoni Stanisławski. Podług fotografii Brandla. (185)"
search
  • "Antoni Stanisławski. Podług fotografii Brandla. (185)"
  • "Antoni Stanisławski. Podług fotografii Brandla. (185)"

"Antoni Stanisławski. Podług fotografii Brandla. (185)"

140,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Aleksander Regulski wg Józefa Buchbindera na podstawie fotografii Konrada Brandla

Typ obiektu: rycina

Hasło: portret Antoni Stanisławski (1817-1883) prawnik, tłumacz, profesor Uniwersytetów Charkowskiego i Kazańskiego

Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na papierze

Wymiary: 139x110 mm (kompozycja)

Stan: Pozycja w ładnym stanie, bardzo słabe rdzawe plamy w kompozycji i na marginesach karty, u dołu kompozycji słaby ślad po wydawniczym zagięciu papieru

Numer katalogowy: i19421

Ilość

Tytuł: "Antoni Stanisławski. Podług fotografii Brandla. (185)"

Autor: Aleksander Regulski wg Józefa Buchbindera na podstawie fotografii Konrada Brandla


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: portret Antoni Stanisławski (1817-1883) prawnik, tłumacz, profesor Uniwersytetów Charkowskiego i Kazańskiego

Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie w prawym dolnym rogu kompozycji: "A. REGULSKI." i poniżej monogram wiązany "JB"

Technika: drzeworyt sztorcowy na papierze

Wymiary: 139x110 mm (kompozycja)

Datowanie: 1883

Numer katalogowy: i19421

Pochodzenie: Z: Tygodnik Ilustrowany nr 35 (1248) z 1.09.1883 s. 129


Uwagi:

Zachowana cała karta wraz z tekstem sygnowanym pseudonimem: "L. J." autorstwa Ludwika Jenike, zob. SPPP t. 2 s. 430.

- Antoni Stanisławski (25.06.1817 Stawiszcze pow. taraszczański (Taraszcza) - 21.08.1883 Biała Cerkiew) prawnik, tłumacz, profesor Uniwersytetów Charkowskiego i Kazańskiego. W 1834 rozpoczął studia prawnicze na Uniwersytecie Kijowskim. Aresztowany w sierpniu 1837 za udział w polskiej konspiracyjnej grupie studenckiej, zwolniony w październiku 1837 i ponownie aresztowany w 1839, wówczas karnie przeniesiony na Uniwersytet Kazański i karnie musiał powtarzać ostatni rok studiów. W 1840 otrzymał dyplom kandydata praw, nakazano mu przepracowanie 10 lat w rosyjskich guberniach Cesarstwa bez prawa wjazdu do Królestwa Polskiego. Od 1843 wykładowca w Kazaniu, od 1852 profesor nadzwyczajny, od 1853 na Uniwersytecie Charkowskim, od 1854 jako profesor zwyczajny do 1868 kiedy przeszedł w stan spoczynku wcześniej m.in. dziekan i prorektor. Od 1868 ponownie związany z Uniwersytetem Kazańskim, zaś 1879 ostatecznie przeszedł na emeryturę i zamieszkał w Warszawie. Od 1857 zajął się też tłumaczeniem "Boskiej komedii" Dantego. Na emeryturze głównie autor prac literackich i publikacji prasowych. Specjalizował się w prawie rzymskim i cywilnym; zob. Polski słownik biograficzny (PSB) t. 42 ss. 106-110


O autorze:

Aleksander Regulski (1839 Warszawa - 1884 Warszawa) wybitny drzeworytnik polski działający w Warszawie, jeden z pionierów ksylografii oraz jeden z jej najwybitniejszych przedstawicieli, czynny w latach 1861-1884, związany z "Tygodnikiem Ilustrowanym" do 1865 i od 1868 do śmierci jako kierownik drzeworytni, w latach 1865-1868 prowadził drzeworytnię "Kłosów" (a w latach 1866-1867 miał też własną drzeworytnię), zamieszczał też prace w innych czasopismach i kalendarzach oraz wydawnictwach książkowych, specjalizował się w portrecie, początkowo rytował również inne tematy, płodny twórca, autor kilku tysięcy drzeworytów, prawdopodobnie ok. 3000 z czego ok. 2000 portretów; zob. obszerny biogram SAP t. 8 ss. 278-279


Literatura:

Grajewski 1972 poz. 2217; Katalog portretów BN poz. 5165 i ilustracja poz. 4. 5165


Stan zachowania:

Pozycja w ładnym stanie, bardzo słabe rdzawe plamy w kompozycji i na marginesach karty, u dołu kompozycji słaby ślad po wydawniczym zagięciu papieru


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Dodatkowe słowa kluczowe: [portret:Stanisławski Antoni]

Powiązane osoby: Stanisławski Antoni/Regulski Aleksander/Brandel Konrad/Buchbinder Józef/Jenike Ludwik

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
j) XIX w. 2. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
drzeworyt
Stan:
(5) ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.