"Zdjęcie z krzyża. Kopia obrazu znajdującego się w kościele św. Mikołaja w Kaliszu. 280"
Skrócony opis pozycji:
Autor: Aleksander Regulski wg Józefa Balukiewicza
Typ obiektu: rycina
Hasło: Kalisz
Przynależność administracyjna: powiat grodzki Kalisz województwo wielkopolskie (kaliskie)
Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na papierze
Wymiary: 319x212 mm
Stan: Rycina w ładnym stanie (po konserwacji)
Numer katalogowy: i01032
Tytuł: "Zdjęcie z krzyża. Kopia obrazu znajdującego się w kościele św. Mikołaja w Kaliszu. 280"
Autor: Aleksander Regulski wg Józefa Balukiewicza
Opis przedmiotu:
Typ: rycina
Hasło: Kalisz
Miejscowość: Kalisz miasto
Przynależność administracyjna: powiat grodzki Kalisz województwo wielkopolskie (kaliskie)
Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie: "A. REGULSKI s.c." i "J. Balukiewicz"
Technika: drzeworyt sztorcowy na papierze
Wymiary: 319x212 mm
Datowanie: 1874
Numer katalogowy: i01032
Pochodzenie: Z: Tygodnik Ilustrowany nr 356 z 24.10.1874 s. 261
Uwagi:
Zachowana cała karta wraz z tekstem sygnowanym pseudonimem: "F. M. S." prawdopodobnie autorstwa Franciszka Maksymiliana Sobieszczańskiego; zob. SPPP t. 1 s. 534.
Obraz Petera Paula Rubensa, ołtarzowy, datowany na lata 1615–1617, skradziony z katedry św. Mikołaja Biskupa w Kaliszu w 1973.
O autorze:
Aleksander Regulski (1839 Warszawa - 1884 Warszawa) wybitny drzeworytnik polski działający w Warszawie, jeden z pionierów ksylografii oraz jeden z jej najwybitniejszych przedstawicieli, czynny w latach 1861-1884, związany z "Tygodnikiem Ilustrowanym" do 1865 i od 1868 do śmierci jako kierownik drzeworytni, w latach 1865-1868 prowadził drzeworytnię "Kłosów" (a w latach 1866-1867 miał też własną drzeworytnię), zamieszczał też prace w innych czasopismach i kalendarzach oraz wydawnictwach książkowych, specjalizował się w portrecie, początkowo rytował również inne tematy, płodny twórca, autor kilku tysięcy drzeworytów, prawdopodobnie ok. 3000 z czego ok. 2000 portretów; zob. obszerny biogram SAP t. 8 ss. 278-279.
Literatura:
Grajewski 1972 nie notuje
Stan zachowania:
Rycina w ładnym stanie (po konserwacji)
Gradacja stanu zachowania:
- stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
- bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
- ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
- dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
- więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
- co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
- dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
- mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
- więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
- co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
- dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt
Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.
Dodatkowe informacje:
Dodatkowe słowa kluczowe: Wielkopolska/Królestwo Polskie
Powiązane osoby: Regulski Aleksander/Balukiewicz Józef/Sobieszczański Franciszek Maksymilian/Rubens Peter Paul
Miejscowość: Kalisz miasto
- Działy tematyczne (ogólne)
- Grafika
- Technika wykonania / rodzaj obiektu
- drzeworyt sztorcowy (poprzeczny)
- drzeworyt
- architektura
- kultura
- religia
- detale architektoniczne
- kościoły
- kościoły i inne obiekty sakralne - wnętrza
- sztuki plastyczne
- święci i błogosławieni - religia
- III RP - Polska podział na 49 województw (1975-1999)
- III RP - Polska podział na 16 województw (od 1999)
- kaliskie
- wielkopolskie
- Kalisz miasto
- wyposażenie
Cechy pozycji
- Typ obiektu:
- grafika
- Grafika: datowanie:
- j) XIX w. 2. połowa
- Grafika: dział:
- grafika
- Grafika: technika (uproszczona):
- drzeworyt
- Stan:
- (5) ładny
Jak pakujemy i wysyłamy?
Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.
Książki
Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.
Czasopisma, grafiki, druki
Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).
Pocztówki
Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).
Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?
Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!
W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu
- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)
- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)
Jak przechowujemy nasze plakaty?
Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.
Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.