"Barbakan"
Skrócony opis pozycji:
Autor: Stanisław Raczyński
Typ obiektu: rycina
Hasło: Kraków-fortyfikacje
Przynależność administracyjna: województwo małopolskie (krakowskie)
Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na papierze odautorsko podklejony w proste passe-partout
Wymiary: 133x181 mm (kompozycja); 172x248 mm (plansza); 250x323 mm (cała tablica w passe-partout)
Stan: Pozycja w bardzo ładnym stanie
Numer katalogowy: i19981
Tytuł: "Barbakan"
Autor: Stanisław Raczyński
Opis przedmiotu:
Typ: rycina
Hasło: Kraków-fortyfikacje
Miejscowość: Kraków-fortyfikacje/Kraków
Przynależność administracyjna: województwo małopolskie (krakowskie)
Sygnatura: Rycina sygnowana bezpośrednio pod kompozycją ołówkiem: po lewej stronie "Barbakan" i po prawej stronie "St. Raczyński"
Technika: drzeworyt sztorcowy na papierze odautorsko podklejony w proste passe-partout
Wymiary: 133x181 mm (kompozycja); 172x248 mm (plansza); 250x323 mm (cała tablica w passe-partout)
Datowanie: 193-
Numer katalogowy: i19981
Pochodzenie: Z: Stanisław Raczyński: Kraków. 6 drzeworytów St. Raczyńskiego. Kraków: [nakładem autora]; 193-
Uwagi:
Zachowana cała tablica w wydawniczym (odautorskim) prostym passe-partout
O autorze:
Stanisław Raczyński (1.06.1903 Wadowice - 29.10.1982 Kraków) malarz, scenograf i grafik warsztatowy i użytkowy, okazjonalnie rzeźbiarz. Studiował w Akademii Sztuk Pięknych (ASP) w Krakowie w latach 1920-1927 pod kierunkiem Ignacego Pieńkowskiego, Teodora Axentowicza i Wojciecha Weissa oraz dodatkowo z grafiki u Jana Wojnarskiego. W czasie studiów odbył podróż artystyczną do Włoch. Lata 1928-1930 spędził w Poznaniu (m.in. ilustracje dla "Tęczy"), następnie przebywał na stypendium w Paryżu i ponownie w Krakowie, gdzie współpracował z prasą ("Płomyk", "Świerszczyk" i dział reklamy "Ilustrowanego Kuriera Codziennego"). W 1933 otrzymał Nagrodę Graficzną Polskiej Akademii Umiejętności im. Feliksa Jasieńskiego. Okres okupacji spędził w Wieliczce, po wojnie zamieszkał w Krakowie. Wówczas stworzył liczne projekty dla wydawnictw głównie z tematyki literatury dziecięcej, zaś w grafice warsztatowej tworzył w różnych technikach graficznych przede wszystkim jednak w technice drzeworytu, gdzie początkowo pozostawał pod wpływem Władysława Skoczylasa. Bogaty dorobek graficzny, liczne teki drzeworytnicze; zob. Grońska 1971 s. 440 oraz znacznie obszerniej Mulczyński 1996 ss. 343-345
Literatura:
Grońska 1994 poz. 464
Stan zachowania:
Pozycja w bardzo ładnym stanie
Gradacja stanu zachowania:
- stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
- bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
- ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
- dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
- więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
- co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
- dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
- mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
- więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
- co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
- dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt
Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.
Dodatkowe informacje:
Dodatkowe słowa kluczowe: Małopolska/Galicja
Powiązane osoby: Raczyński Stanisław
Miejscowość: Kraków-fortyfikacje/Kraków
- Działy tematyczne (ogólne)
- Grafika
- Grafika polska 1900-1944
- Grafika polska artystyczna 1900-1944
- Technika wykonania / rodzaj obiektu
- drzeworyt sztorcowy (poprzeczny)
- drzeworyt
- architektura
- fortyfikacje
- III RP - Polska podział na 49 województw (1975-1999)
- III RP - Polska podział na 16 województw (od 1999)
- krakowskie
- małopolskie
- Kraków miasto
Cechy pozycji
- Typ obiektu:
- grafika
- Grafika: datowanie:
- p) XX w. 1918-1944/45
- Grafika: dział:
- grafika
- Grafika: technika (uproszczona):
- drzeworyt
- Stan:
- (5+) bardzo ładny
Jak pakujemy i wysyłamy?
Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.
Książki
Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.
Czasopisma, grafiki, druki
Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).
Pocztówki
Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).
Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?
Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!
W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu
- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)
- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)
Jak przechowujemy nasze plakaty?
Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.
Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.