"TEATR ROZMAITOŚCI W WARSZAWIE PO POŻARZE. [1] Sala widzów widziana ze sceny. [2] Widok z lóż piérwszego piętra na scenę. [3] Cz
search
  • "TEATR ROZMAITOŚCI W WARSZAWIE PO POŻARZE. [1] Sala widzów widziana ze sceny. [2] Widok z lóż piérwszego piętra na scenę. [3] Cz
  • "TEATR ROZMAITOŚCI W WARSZAWIE PO POŻARZE. [1] Sala widzów widziana ze sceny. [2] Widok z lóż piérwszego piętra na scenę. [3] Cz

"TEATR ROZMAITOŚCI W WARSZAWIE PO POŻARZE. [1] Sala widzów widziana ze sceny. [2] Widok z lóż piérwszego piętra na scenę. [3] Cz

300,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: 1) Stanisław Antoszewicz; 2) Kazimierz Pomianowski; 3) i 4) Franciszek Szymborski

Typ obiektu: cztery ryciny na dwóch kartach

Hasło: Warszawa-teatry

Przynależność administracyjna: województwo mazowieckie (warszawskie)

Technika wykonania: drzeworyty sztorcowe na papierze

Wymiary: 1) 153x213; 2) 151x210; 3) 95x117; 4) 93x118 mm

Stan: Ryciny w bardzo ładnym stanie (po konserwacji)

Numer katalogowy: i11369

Ilość

Tytuł: "TEATR ROZMAITOŚCI W WARSZAWIE PO POŻARZE. [1] Sala widzów widziana ze sceny. [2] Widok z lóż piérwszego piętra na scenę. [3] Część sceny i widowni. Widok wzięty z loży parterowéj. [4] Widok zewnętrzny Teatru Rozmaitości. Schody bezpieczeństwa. (6577-78)"

Autor: 1) Stanisław Antoszewicz; 2) Kazimierz Pomianowski; 3) i 4) Franciszek Szymborski


Opis przedmiotu:

Typ: cztery ryciny na dwóch kartach

Hasło: Warszawa-teatry

Miejscowość: Warszawa-teatry

Przynależność administracyjna: województwo mazowieckie (warszawskie)

Sygnatura: Ryciny sygnowane na płycie: 1) "ANTOSZEWICZ"; 2) "K. POMIAN"; 3) "F.S."; 4) "F. SZYM"

Technika: drzeworyty sztorcowe na papierze

Wymiary: 1) 153x213; 2) 151x210; 3) 95x117; 4) 93x118 mm

Datowanie: 1883

Numer katalogowy: i11369

Pochodzenie: Z: Kłosy nr 938 z 21.06.1883: 1) i 2) s. 393; 3) i 4) s. 400


Uwagi:

Zachowane całe karty oraz krótki anonimowy tekst.

Teatr Rozmaitości - teatr Warszawskich Teatrów Rządowych (WTR), założony 1829 jako Teatr Polski i tegoż roku przejęty przez Teatr Narodowy otrzymując nazwę Teatr Rozmaitości, który od 1833 działał w Salach Redutowych Teatru Wielkiego, w latach 1835-1836 wybudowano nowe skrzydło Teatru Wielkiego z przeznaczeniem dla sceny Teatru Rozmaitości, które spłonęło 15.01.1883, w 1884 odbudowany ze zmianami, od 1918 teatr pod zarządem miejskim, gmach ponownie spłonął 2.11.1919, odbudowany teatr wznowił działalność jako Teatr Narodowy; zob. Encyklopedia Warszawy s. 674.


O autorze:

1) Stanisław Antoszewicz warszawski drzeworytnik czynny w latach około 1873-1890, autor licznych drzeworytów, początkowo związany w latach 1873-1879 z "Tygodnikiem Ilustrowanym", potem związany z drzeworytnią "Kłosów"; zob. SAP t. 1 s. 40 i inne materiały. 2) Kazimierz Pomianowski warszawski drzeworytnik czynny w latach 1876-ok. 1896, najpierw rytował prawie wyłącznie dla "Kłosów" do zamknięcia pisma w 1890, później rytował dla "Tygodnika Ilustrowanego" do ok. 1896, płodny i wszechstronny ksylograf; zob. SAP t. 7 ss. 389-390. 3) Franciszek Szymborski (zm. 1872 Petersburg) warszawski drzeworytnik czynny w latach 1866-1872, rytujący głównie dla "Tygodnika Ilustrowanego", nadto dla "Kłosów", związany z drzeworytnią Jana Salomona Minheymera (Müncheimera i in.) w Warszawie; zob. Opałek 1949 s. 66, Rudniewska (Słownik) ss. 131-132.


Literatura:

Grajewski 1972 nie notuje


Stan zachowania:

Ryciny w bardzo ładnym stanie (po konserwacji)


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Dodatkowe słowa kluczowe: Mazowsze/Królestwo Polskie

Powiązane osoby: Antoszewicz Stanisław/Pomianowski Kazimierz/Szymborski Franciszek

Miejscowość: Warszawa-teatry

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
j) XIX w. 2. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
drzeworyt
Stan:
(5+) bardzo ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.