"Lublin - Brama Krakowska"
Skrócony opis pozycji:
Autor: Stefan Rassalski
Typ obiektu: rycina
Hasło: Lublin
Przynależność administracyjna: województwo lubelskie (lubelskie)
Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na kartonie
Wymiary: 271x200 mm (kompozycja)
Stan: Rycina w bardzo ładnym stanie
Numer katalogowy: i01465
Tytuł: "Lublin - Brama Krakowska"
Autor: Stefan Rassalski
Opis przedmiotu:
Typ: rycina
Hasło: Lublin
Miejscowość: Lublin
Przynależność administracyjna: województwo lubelskie (lubelskie)
Sygnatura: Rycina sygnowana ołówkiem bezpośrednio pod kompozycją: po lewej stronie "SRassalski" i po prawej stronie "Lublin - Brama Krakowska"
Technika: drzeworyt sztorcowy na kartonie
Wymiary: 271x200 mm (kompozycja)
Datowanie: ca 1962
Numer katalogowy: i01465
Pochodzenie: Z teki zbiorowej: Zabytki architektury polskiej w grafice. Drzeworyty wykonali [...] Józef Pakulski, Stefan Rassalski, Aleksander Sołtan i Bronisław Tomecki. Bez miejsca i roku wydania, nie przed 1961
Uwagi:
Zachowana cała tablica
O autorze:
Stefan Rassalski (26.12.1910 Symonów (niekiedy błędnie Symonowo) pow. Równe - 17.11.1972 Warszawa) malarz, grafik, fotograf, publicysta, krytyk i historyk sztuki. Studiował w latach 1928-1933 w Wolnej Wszechnicy Malarstwa i Rysunku (WWMiR) w Lublinie. Dyplom Akademii Sztuk Pięknych (ASP) w Warszawie w 1933 (1935?), następnie studiował w latach 1933-1936 historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim, dyplom w 1936. W latach 1930-1939 współorganizator Muzeum Regionalnego w Łucku (oraz muzeum w Lublinie) oraz dziennikarz w prasie warszawskiej. Członek grupy "Krąg" 1933-1939. W okresie okupacji żołnierz konspiracji pod ps. "Ster", w powstaniu warszawskim fotoreporter. Po wojnie m.in. dziennikarz "Stolicy". W zakresie grafiki warsztatowej uprawiał drzeworyt od 1932. Autor licznych tek graficznych (Lublin 1935, Chłopi 1932, Miasteczko polskie 1933, Zabytki Warszawy 1958, Polskie miasta tysiąclecia 1961, Powstanie warszawskie 1967) oraz cykli graficznych. W drzeworycie początkowo pozostawał pod silnym wpływem Tadeusza Kulisiewicza i sztuki ludowej. Potem w twórczości pojawiły się motywy symboliczne i literackie (szczególnie motyw Don Kichota); zob. SAP 1972 ss. 467-468, nieznacznie inaczej Grońska 1971 ss. 440-441 i inne
Stan zachowania:
Rycina w bardzo ładnym stanie
Gradacja stanu zachowania:
- stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
- bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
- ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
- dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
- więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
- co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
- dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
- mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
- więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
- co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
- dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt
Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.
Dodatkowe informacje:
Dodatkowe słowa kluczowe: Lubelszczyzna/Królestwo Polskie
Powiązane osoby: Rassalski Stefan
Miejscowość: Lublin
- Działy tematyczne (ogólne)
- Grafika
- Grafika polska artystyczna od 1945
- Grafika polska od 1945
- Technika wykonania / rodzaj obiektu
- drzeworyt sztorcowy (poprzeczny)
- drzeworyt
- architektura
- bramy
- fortyfikacje
- III RP - Polska podział na 49 województw (1975-1999)
- III RP - Polska podział na 16 województw (od 1999)
- lubelskie (podział na 49 województw)
- lubelskie
- Lublin miasto
Cechy pozycji
- Typ obiektu:
- grafika
- Grafika: datowanie:
- w) XX w. 2. połowa od 1951 i XXI w.
- Grafika: dział:
- grafika
- Grafika: technika (uproszczona):
- drzeworyt
- Stan:
- (5+) bardzo ładny
Jak pakujemy i wysyłamy?
Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.
Książki
Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.
Czasopisma, grafiki, druki
Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).
Pocztówki
Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).
Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?
Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!
W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu
- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)
- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)
Jak przechowujemy nasze plakaty?
Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.
Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.