"EDWIGE pretesa in Matrimonio da due Principi"
search
  • "EDWIGE pretesa in Matrimonio da due Principi"

"EDWIGE pretesa in Matrimonio da due Principi"

300,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Francesco Corsi wg Ewy Sułkowskiej

Typ obiektu: rycina

Hasło: św. Jadwiga Andegaweńska (1374-1399) królowa Polski z dynastii Andegawenów od 1384; pierwsza żona Władysława Jagiełły od 1386

Technika wykonania: miedzioryt na kartonie

Wymiary: 102x168 mm (kompozycja)

Stan: Pozycja w ładnym stanie, kompozycja bez wad, na marginesach tablicy słabe rdzawe plamy i plamki

Numer katalogowy: i10975

Ilość

Tytuł: "EDWIGE pretesa in Matrimonio da due Principi"

Autor: Francesco Corsi wg Ewy Sułkowskiej


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: św. Jadwiga Andegaweńska (1374-1399) królowa Polski z dynastii Andegawenów od 1384; pierwsza żona Władysława Jagiełły od 1386

Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie pod kompozycją: po lewej stronie "E. X. Sułkowska dis." i po prawej stronie "Corsi inc."

Technika: miedzioryt na kartonie

Wymiary: 102x168 mm (kompozycja)

Datowanie: 1831

Numer katalogowy: i10975

Pochodzenie: Z: Bernardo Zaydler: Storia della Polonia fino agli ultimi tempi. Vol. 1. Florencja: V. Batelli i Figli, 1831 tablica po s. 176


Uwagi:

Zachowana cała tablica.

- św. Jadwiga Andegaweńska, Anjou (ur. w pierwszych tygodniach 1374, prawdopodobnie 18.02.1374 Buda - 17.07.1399 Kraków) królowa Polski z dynastii Andegawenów, córka Ludwika Węgierskiego i Elżbiety Bośniaczki, 1384 koronowana na króla Polski; pierwsza żona Władysława Jagiełły poślubiona 18.02.1386, święta kościoła rzymskokatolickiego (beatyfikowana 1979, kanonizowana 1997), patronka Polski; zob. Polski słownik biograficzny (PSB) t. 10 ss. 291-297.

- Bernard Zaydler (Zeidler, Seydler, Zeydler, Zajdler) (3.10.1799 Warszawa - 1855 Florencja) polski historyk i prawnik. Studia prawnicze rozpoczął w Warszawie, kontynuował je w Niemczech w Berlinie i Getyndze, gdzie je ukończył. Potem osiadł we Włoszech, gdzie uzyskał doktorat z prawa w Pizie, a następnie zamieszkał we Florencji badając historię i kulturę Polski oraz wydając wiele prac; zob. Gerber 1977 s. 252 i inne materiały


O autorze:

1) Francesco Corsi włoski miedziorytnik czynny w 1. poł. XIX w., autor licznych rycin; zob. AKL t. 21 s. 332. 2) Ewa księżna Sułkowska (zd. Kicka) (28.06.1786 - 24.05.1824) polska rysowniczka amatorka, znana przede wszystkim jako autorka rysunków do "Śpiewów historycznych" J. U. Niemcewicza; zob. ThB t. 32 s. 283


Stan zachowania:

Pozycja w ładnym stanie, kompozycja bez wad, na marginesach tablicy słabe rdzawe plamy i plamki


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Dodatkowe słowa kluczowe: [portret:św. Jadwiga Andegaweńska]

Powiązane osoby: św. Jadwiga Andegaweńska/Corsi Francesco/Sułkowska Ewa/Zaydler Bernard

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
h) XIX w. 1. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
miedzioryt
Stan:
(5) ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.