W obozie sieleckim (maj 1943) / "1 W OBOZIE SIELECKIM (maj 1943 r.)"
Skrócony opis pozycji:
Autor: Stefania Dretler-Flin
Typ obiektu: rycina
Hasło: Sielce
Przynależność administracyjna: polonica - Rosja
Technika wykonania: drzeworyt langowy na tincie na kartonie
Wymiary: 211x161 mm (kompozycja); 330x247 mm (tablica)
Stan: Pozycja w ładnym stanie, kompozycja bez wad, niewielkie uszkodzenie i przedarcie na lewym marginesie oraz nieznacznie uszkodzone pozostałe marginesy tablicy
Numer katalogowy: i20670
Tytuł: W obozie sieleckim (maj 1943) / "1 W OBOZIE SIELECKIM (maj 1943 r.)"
Autor: Stefania Dretler-Flin
Opis przedmiotu:
Typ: rycina
Hasło: Sielce
Miejscowość: Sielce (Rosja)/Rosja. Sielce
Przynależność administracyjna: polonica - Rosja
Sygnatura: Rycina niesygnowana
Technika: drzeworyt langowy na tincie na kartonie
Wymiary: 211x161 mm (kompozycja); 330x247 mm (tablica)
Datowanie: 1951
Numer katalogowy: i20670
Pochodzenie: Z teki graficznej: Stefania Dretler-Flin: Z walk Ludowego Wojska Polskiego. Warszawa: Prasa Wojskowa, 1951 tablica nr 1
Uwagi:
Zachowana cała tablica. Nakład teki 8000 egzemplarzy
O autorze:
Stefania Dretler-Flin zd. Juer (11.03.1909 Kraków - 11.03.1994 Kraków) malarka i graficzka. W latach 1927-1932 studiowała na Wydziale Grafiki Państwowej Szkoły Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego w Krakowie. Od 1934 członek Związku Polskich Artystów Plastyków w Krakowie. W latach 1936-1937 studiowała w Académie Colarossi w Paryżu. W latach 1939-1941 mieszkała we Lwowie, a potem w latach 1941-1944 w Warszawie, gdzie brała udział w wojskowej konspiracji AK. Od 1945 zamieszkała w Krakowie (wówczas wyszła powtórnie za mąż za Zygmunta Flina, jej pierwszy mąż Julian Dretler zginął w powstaniu warszawskim) i gdzie wspólnie ze Z. Flinem prowadziła pracownię rzeźbiarsko-ceramiczną. Członek krakowskiej grupy 9 Grafików. Z grafiki warsztatowej uprawiała drzeworyt, linoryt, litografię i monotypię, z grafiki użytkowej ilustrację i ekslibris, zaś w malarstwie olej i akwarelę. Pierwsza tekę graficzną wydała już w 1930 ("Gdańsk" litografie); zob. przede wszystkim Krzyżanowska 2014 ss. 305-307 oraz Jakimowicz 1997 s. 378, Grońska 1971 s. 408
Stan zachowania:
Pozycja w ładnym stanie, kompozycja bez wad, niewielkie uszkodzenie i przedarcie na lewym marginesie oraz nieznacznie uszkodzone pozostałe marginesy tablicy
Gradacja stanu zachowania:
- stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
- bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
- ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
- dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
- więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
- co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
- dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
- mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
- więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
- co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
- dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt
Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.
Dodatkowe informacje:
Powiązane osoby: Dretler-Flin Stefania
Miejscowość: Sielce (Rosja)/Rosja. Sielce
- Działy tematyczne (ogólne)
- Grafika
- Grafika polska artystyczna od 1945
- Grafika polska od 1945
- Technika wykonania / rodzaj obiektu
- drzeworyt
- drzeworyt langowy (wzdłużny)
- drzeworyt na tincie
- architektura
- historia
- varia
- obiekty wojskowe
- wojskowość
- okres okupacji i II wojny światowej
- wojskowość II wojna światowa
- polonica - varia
- Europa
- Rosja
Cechy pozycji
- Typ obiektu:
- grafika
- Grafika: datowanie:
- w) XX w. 2. połowa od 1951 i XXI w.
- Grafika: dział:
- grafika
- Grafika: technika (uproszczona):
- drzeworyt
- Stan:
- (5) ładny
Jak pakujemy i wysyłamy?
Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.
Książki
Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.
Czasopisma, grafiki, druki
Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).
Pocztówki
Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).
Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?
Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!
W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu
- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)
- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)
Jak przechowujemy nasze plakaty?
Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.
Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.