"(13) Cmentarz Powązkowski w Warszawie" / Bolesław Prus
search
  • "(13) Cmentarz Powązkowski w Warszawie" / Bolesław Prus

"(13) Cmentarz Powązkowski w Warszawie" / Bolesław Prus

140,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: A. Janicki

Typ obiektu: fotografia

Hasło: Warszawa-cmentarze / Bolesław Prus

Przynależność administracyjna: województwo mazowieckie (warszawskie)

Technika wykonania: fotografia

Wymiary: 244x269 mm (kompozycja); 244x299 mm (tablica)

Stan: Pozycja w bardzo ładnym stanie

Numer katalogowy: i20750

Ilość

Tytuł: "(13) Cmentarz Powązkowski w Warszawie" / Bolesław Prus

Autor: A. Janicki


Opis przedmiotu:

Typ: fotografia

Hasło: Warszawa-cmentarze / Bolesław Prus

Miejscowość: Warszawa-cmentarze/Warszawa (Wola)/Warszawa

Przynależność administracyjna: województwo mazowieckie (warszawskie)

Sygnatura: Fotografia niesygnowana

Technika: fotografia

Wymiary: 244x269 mm (kompozycja); 244x299 mm (tablica)

Datowanie: ca 1980 (nie przed 1974)

Numer katalogowy: i20750

Pochodzenie: Z: E. Tarka (opracował); A. Janicki (fotografie): Cmentarz Powązkowski w Warszawie. Warszawa: KAW, br. tablica 13


Uwagi:

Rzadkie. Album "Cmentarz Powązkowski w Warszawie" nienotowany w zasobach elektronicznych polskich bibliotek naukowych.

- Bolesław Prus (właściwie Aleksander Głowacki) (20.08.1847 Hrubieszów (okolice) - 19 .05.1912 Warszawa) polski pisarz i publicysta okresu pozytywizmu, współtwórca polskiego realizmu krytycznego, kronikarz Warszawy, także działacz społeczny, propagator nauki oraz turystyki pieszej i rowerowej. Młodociany uczestnik powstania styczniowego, więziony. Ukończył gimnazjum w Lublinie i w 1866 podjął studia matematyczne w Szkole Głównej w Warszawie studiując tam 2 lata oraz krótko studiował w Instytucie Rolniczo-Leśnym w Puławach. Debiut literacki 10.01.1864 (wiersz w "Kurierze Niedzielnym"). Od 1872 współpracownik wielu tytułów prasy warszawskiej (wtedy zaczął używać pseudonimu Bolesław Prus) w tym "Kuriera Codziennego" (w latach 1875-1887 i z przerwami do 1901 "Kronika tygodniowa") i członek redakcji tego pisma. Autor licznych noweli, humoresek, szkiców powieściowych i powieści o tematyce współczesnej i społecznej. Najważniejsze utwory to powieści: "Placówka" (1885), "Lalka" (t. 1-3, 1890), "Emancypantki" (t. 1-4, 1894) i powieść historyczna "Faraon" (1897); zob. Polski słownik biograficzny (PSB) t. 8 ss. 117-121 i DPP t. 3: Mia-R ss. 299-304


O autorze:

A. Janicki polski fotograf, czynny w 2. poł. XX wieku, brak bliższych danych


Stan zachowania:

Pozycja w bardzo ładnym stanie


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Dodatkowe słowa kluczowe: Królestwo Polskie/Mazowsze

Powiązane osoby: Janicki A./Prus Bolesław

Miejscowość: Warszawa-cmentarze/Warszawa (Wola)/Warszawa

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
fotografia
Grafika: datowanie:
w) XX w. 2. połowa od 1951 i XXI w.
Grafika: dział:
fotografia
Grafika: technika (uproszczona):
fotografia
Stan:
(5+) bardzo ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.