"Obraz cudownej Matki Boskiej w kościele OO. Bernardynów na Stradomiu w Krakowie."
search
  • "Obraz cudownej Matki Boskiej w kościele OO. Bernardynów na Stradomiu w Krakowie."

"Obraz cudownej Matki Boskiej w kościele OO. Bernardynów na Stradomiu w Krakowie."

140,00 zł

Skrócony opis pozycji:

Autor: Artur Napierkowski wg Walerego Eljasza (Eliasza)-Radzikowskiego

Typ obiektu: rycina

Hasło: Kraków-kościoły

Przynależność administracyjna: województwo małopolskie (krakowskie)

Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na tincie na papierze

Wymiary: 108x74 mm (kompozycja)

Stan: Pozycja w bardzo ładnym stanie, kompozycja bez wad, na marginesach tablicy bardzo nieznaczne plamki

Numer katalogowy: i18558

Ilość

Tytuł: "Obraz cudownej Matki Boskiej w kościele OO. Bernardynów na Stradomiu w Krakowie."

Autor: Artur Napierkowski wg Walerego Eljasza (Eliasza)-Radzikowskiego


Opis przedmiotu:

Typ: rycina

Hasło: Kraków-kościoły

Miejscowość: Kraków-kościoły/Kraków (Stare Miasto)/Kraków (Stradom)/Kraków

Przynależność administracyjna: województwo małopolskie (krakowskie)

Sygnatura: Rycina niesygnowana

Technika: drzeworyt sztorcowy na tincie na papierze

Wymiary: 108x74 mm (kompozycja)

Datowanie: 1883

Numer katalogowy: i18558

Pochodzenie: Z: Antoni Kleczkowski: Święte pamiątki Krakowa. Kraków: A. Napierkowski, 1883 tablica s. 361

Drukarnia: Xylographisches Atelier Eduard von Brunn Wien; wg sygnatury na tablicy s. 9 "X. A. v. BRUNN Wien"; zob. Hanebutt-Benz 1984 łam 1117


Uwagi:

Zachowana cała tablica wraz z tekstem odnoszącym się do ryciny. Autorstwo Walerego Eljasza ustalono wg Banach 1959 s. 453 poz. 794. Rycina małego formatu. Stradom


O autorze:

Artur Napierkowski (XIX w.) drzeworytnik i wydawca oraz później rysownik związany z Krakowem, czynny w Polsce ca 1878-1890, autor licznych widoków głównie Krakowa i okolic, także Tatr, gdzie rytował zwykle według Walerego Eljasza, miał własny zakład artystyczno-drzeworytniczy na ul. Floriańskiej 5, potem wyjechał do Paryża (gdzie działał jako Napier), a następnie do Konstantynopola, gdzie jako Napiórkowski był profesorem w szkole rysunkowej, niewykluczone, że analogicznie w Czarnogórze, ojciec znanej francuskiej tancerki i aktorki Stasi Napierkowskiej (Stacia Napierkowska); zob. SAP t. 6 s. 23 i inne materiały


Stan zachowania:

Pozycja w bardzo ładnym stanie, kompozycja bez wad, na marginesach tablicy bardzo nieznaczne plamki


Gradacja stanu zachowania:

  • stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
  • bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
  • ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
  • dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
  • więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
  • co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
  • dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
  • mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
  • więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
  • co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
  • dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt

Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.



Dodatkowe informacje:

Dodatkowe słowa kluczowe: Małopolska/Galicja/bernardyni/[portret:Matka Boska]

Powiązane osoby: Napierkowski Artur/Eljasz (Eliasz)-Radzikowski Walery/Matka Boska

Miejscowość: Kraków-kościoły/Kraków (Stare Miasto)/Kraków (Stradom)/Kraków

Produkt przynależy do następujących kategorii:

Cechy pozycji

Typ obiektu:
grafika
Grafika: datowanie:
j) XIX w. 2. połowa
Grafika: dział:
grafika
Grafika: technika (uproszczona):
drzeworyt
Stan:
(5+) bardzo ładny

Jak pakujemy i wysyłamy?

Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.

Książki

Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.

Czasopisma, grafiki, druki

Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).

Pocztówki

Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).

Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?

Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!

W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu

- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)

- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)

Jak przechowujemy nasze plakaty?

Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.

Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.