"Cieleśnica, niegdyś majętność książąt Radziwiłłów, pod Janowem w gub. siedleckiéj. Rysował na miejscu J. Łoski. 19"
Skrócony opis pozycji:
Autor: Aleksandra Kühlewein wg Franciszka Wastkowskiego na podstawie Józefa Łoskiego
Typ obiektu: rycina
Hasło: Cieleśnica / Wiktor Emanuel II (1820-1878) król Włoch
Przynależność administracyjna: powiat Biała Podlaska (powiat bialski) województwo lubelskie (bialskopodlaskie) gmina Rokitno
Technika wykonania: drzeworyt sztorcowy na papierze
Wymiary: 142x236 mm (kompozycja)
Stan: Pozycja w bardzo ładnym stanie, kompozycja bez wad, nad kompozycją ślad po starym poziomym złożeniu karty
Numer katalogowy: i21554
Tytuł: "Cieleśnica, niegdyś majętność książąt Radziwiłłów, pod Janowem w gub. siedleckiéj. Rysował na miejscu J. Łoski. 19"
Autor: Aleksandra Kühlewein wg Franciszka Wastkowskiego na podstawie Józefa Łoskiego
Opis przedmiotu:
Typ: rycina
Hasło: Cieleśnica / Wiktor Emanuel II (1820-1878) król Włoch
Miejscowość: Cieleśnica (powiat Biała Podlaska)/Biała Podlaska powiat
Przynależność administracyjna: powiat Biała Podlaska (powiat bialski) województwo lubelskie (bialskopodlaskie) gmina Rokitno
Sygnatura: Rycina sygnowana na płycie u dołu kompozycji: w lewym rogu "F Wastkowski" i pośrodku "KÜHLEWEIN"
Technika: drzeworyt sztorcowy na papierze
Wymiary: 142x236 mm (kompozycja)
Datowanie: 1878
Numer katalogowy: i21554
Pochodzenie: Z: Tygodnik Ilustrowany nr 108 (956) z 19.01.1878 s. 40
Uwagi:
Zachowana cała karta wraz z tekstem Józefa Łoskiego.
Nadto na karcie portret w drzeworycie sztorcowym króla Wiktora Emanuela II autorstwa Aleksandra Regulskiego wg Franciszka Tegazzo 164x164 mm (ramka) ze śladem złożenia karty w tytule ryciny.
- Wiktor Emanuel II, wł. Vittorio Emanuele II di Savoia-Carignano, właściwie Vittorio Emanuele Maria Alberto Eugenio Ferdinando Tommaso di Savoia-Carignano (14.03.1820 Turyn - 9.01.1878 Rzym) król Królestwa Sardynii w latach 1849-1861, a następnie pierwszy król powstałego w 1861 roku Królestwa Włoch, wywodzący się z dynastii sabaudzkiej
O autorze:
Aleksandra (nie Alfred) Kühlewein (2. połowa XIX w. - prawdopodobnie nie przed 1912) warszawska drzeworytniczka, a także rysowniczka, czynna w latach 1872 - ca 1883 pracująca głównie dla "Wieńca", a potem dla "Tygodnika Ilustrowanego" (tu liczne prace w latach 1876-1879) oraz liczne ryciny ca 1881-1883 w pracy Juliusza Sypniewskiego "Owczarstwo" (Warszawa 1883), gdzie część drzeworytów wg swoich rysunków sama rytowała. Uczennica w latach 1865-1868 w Instytucie Głuchoniemych i Ociemniałych w Warszawie, następnie tamże jeszcze przez dwa lata doskonaliła się w rysunku, drzeworytnictwie oraz litografii pod kierunkiem Wojciecha Gersona (rysunek) i Konstantego Przykorskiego (drzeworytnictwo). Debiutowała w 1872 w czasopiśmie "Wieniec" drzeworytem "Zapoznanie się przed karczmą"; zob. Michał Kazimierz Gajzler: Aleksandra Kühlewein - rytowniczka "Widoków Łowicza". Relacja z badań; w: Roczniki Łowickie. T. 17 (2019). Łowicz: Łowickie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, 2022 ss. 124-145 (tu też ustalony wykaz prac artystki); dotąd błędnie opisywana jako Alfred Kühlewein w: Opałek 1949 s. 54; SAP t. 4 ss. 344-345 i Rudniewska (Słownik) ss. 77-78 i innych
Literatura:
Grajewski 1972 poz. 9243
Stan zachowania:
Pozycja w bardzo ładnym stanie, kompozycja bez wad, nad kompozycją ślad po starym poziomym złożeniu karty
Gradacja stanu zachowania:
- stan idealny: (6) bez wad, bez śladów używania, jak nowy
- bardzo ładny: stan prawie idealny (+5), bardzo nieznaczne wady, niemalże jak nowy (nieużywany)
- ładny: stan bardzo dobry (5), bardzo nieznaczne, w zasadzie nieistotne wady
- dość ładny: stan - bardzo dobry (-5), mało istotne, nieznaczne wady
- więcej niż dobry: stan pomiędzy bardzo dobrym a dobrym (4/5), dość nieistotne, niezbyt znaczne wady
- co najmniej dobry: stan co najmniej dobry (+4), niezbyt istotne wady
- dobry: stan dobry (4), dość istotne wady
- mniej niż dobry: stan -dobry (-4), istotne wady
- więcej niż dostateczny: stan pomiędzy dobrym a dostatecznym (3/4), bardzo istotne wady
- co najmniej dostateczny: stan co najmniej dostateczny (+3), dość słaby stan, wyjątkowo istotne wady, prawie destrukt
- dostateczny: stan dostateczny (3), słaby stan, duże wady karty, w zasadzie destrukt
Ocena stanu zachowania i niektóre inne elementy opisu mają pewne cechy subiektywności, ale dokonujemy je z naszą najlepszą wiedzą i możliwie największą rzetelnością, w razie wątpliwości proszę kierować się skanem obiektu lub prosimy o kontakt.
Dodatkowe informacje:
Dodatkowe słowa kluczowe: Królestwo Polskie/Podlasie/Lubelszczyzna/[portret:Wiktor Emanuel II]
Powiązane osoby: Kühlewein Aleksandra/Wastkowski Franciszek/Łoski Józef/Wiktor Emanuel II/Tegazzo Franciszek
Miejscowość: Cieleśnica (powiat Biała Podlaska)/Biała Podlaska powiat
- Działy tematyczne (ogólne)
- Grafika
- Grafika polska XIX w.
- Grafika tematyczna - portrety
- Technika wykonania / rodzaj obiektu
- drzeworyt sztorcowy (poprzeczny)
- drzeworyt
- Tematy (szczegółowe)
- architektura
- malarstwo polskie, rysunek polski
- portrety obce kraje
- portrety obce okres
- portrety obce zawody
- parki i ogrody
- rezydencje
- Włochy - portrety
- postacie 19 wiek
- władcy koronowani
- III RP - Polska podział na 49 województw (1975-1999)
- III RP - Polska podział na 16 województw (od 1999)
- bialskopodlaskie
- lubelskie
- Biała Podlaska powiat
Cechy pozycji
- Typ obiektu:
- grafika
- Grafika: datowanie:
- j) XIX w. 2. połowa
- Grafika: dział:
- grafika
- Grafika: technika (uproszczona):
- drzeworyt
- Stan:
- (5+) bardzo ładny
Jak pakujemy i wysyłamy?
Rodzaj opakowania pozycji przy wysyłce zależy od gabarytów i właściwości fizycznych obiektu celem ich najlepszego zabezpieczenia.
Książki
Książki wysyłamy zwykle w opakowaniach typu owijki, wewnątrz zabezpieczone folią lub folią bąbelkową albo folią typu stretch (tą zwykle na zewnątrz). Część książek, zwykle cieńsze, wysyłamy w kopertach tekturowych z wkładką tekturową w folii, podobnie czasopisma i grafikę.
Czasopisma, grafiki, druki
Niekiedy wysyłamy czasopisma, grafikę i druki ulotne w tubach owiniętych folią stretch, większe gabarytowo zamówienia książek etc. mogą być wysyłane w kartonach wewnątrz których obiekty są odpowiednio zabezpieczone (folia, tektura falista, owijki etc.).
Pocztówki
Pocztówki są wysyłane w specjalnych potrójnych opakowaniach tekturowych ("pancernych" i bardzo trudnych do złamania).
Jak pakujemy i wysyłamy plakaty/mapy?
Plakaty oraz mapy przesyłamy zapakowane w tekturowe tuby o średnicy 7 cm do 10 cm i odpowiedniej długości w formie zrolowanej wzdłuż dłuższej krawędzi plakatu. Dodatkowo, tubę owijamy folią typu stretch. To zdecydowanie najlepszy sposób pakowania tego typu produktów i dzięki temu zamówienie na pewno dotrze do Państwa w stanie nienaruszonym!
W zależności od formatu plakatu czy mapy są możliwe różne formy wysyłki (sklep internetowy sam odfiltruje niedostępne):
- do paczkomatów możemy dostarczać produkty do formatu A2/B2 - większe wymagają tuby, która nie zmieści się do paczkomatu
- Pocztą Polską możemy wysłać dowolny format plakatu lub mapy w ramach przesyłki standardowej (gabaryt B)
- firmy kurierskie traktują tuby jako opakowania specjalne, stąd wynika znacznie wyższy koszt przesyłki kurierem, jeśli preferujesz konkretnego kuriera napisz to w uwagach a postaramy się uwzględnić Twoją preferencję (nadajemy z DPD, UPS, FedEx, DHL, Pocztex, InPost)
Jak przechowujemy nasze plakaty?
Plakaty przechowujemy rozwinięte w specjalnych szafach kartotekowych formatu A0 lub A1, grupowane tematycznie lub autorami. Plakaty dodatkowo są umieszczane w teczkach, tak by nie uległy one zagięciom lub uszkodzeniom.
Jeśli plakat był kiedyś składany (jest to widoczne) będzie to odnotowane w uwagach o plakacie.